TRÆNINGSDAG – en dag med træning til Kilimanjaro (Med Træningsprogram)

Kilimanjaro træningsdag

Har du tilmeldt dig på en tur til Kilimanjaro?

Så er ”Træningsdagen” lige noget for dig. Jeg vil i løbet af dagen hjælpe dig igennem de forskellige træningsmetoder, der vil forberede dig til strabadserne på Afrikas højeste bjerg.

Jeg vil i løbet af dagen guide dig igennem hvad der kræves for at få en vellykket tur på Kilimanjaro – den fysiske del. (Det er ikke muligt at træne noget der forhindrer højdesyge.)

Dagen bliver en gennemgang af hvordan du kan træne dig fysisk op til at kunne klare de fysiske strabadser der venter på bjerget.

Udholdenhedstræning til at kunne bestige Kilimanjaro

Jeg vil vise dig hvordan du træner din sejhed og dermed din udholdenhed på Kilimanjaro. Mange hævder at udholdenhed sidder i hovedet, hvilket til dels også er rigtigt men for at spare hovedet for at skulle alt for tidligt på Kilimanjaro, gør det ikke noget den fysiske del er blevet trænet.

Styrketræning til at kunne bestige Kilimanjaro

For at få en vellykket tur på Kilimanjaro er der ingen tvivl at styrketræningen er en meget vigtig faktor på store stræk på Kilimanjaro. Det at du kan løfte/bære dig selv op ad ”trin” (Læs: klipper) på bjerget er en af de allervigtigste elementer i træningen, for de fleste.

Vi vil helt sikkert anbefale dagen, da den giver et godt billede af hvor vi står i øjeblikket

Annette og Kurt

Balancetræning til at kunne bestige Kilimanjaro

For at sikre en god og nemmere tur på Kilimanjaro er balancetræningen en del der skal integreres i din hverdag. Jeg giver dig forskellige bud herpå. Mange undervurderer hvor vigtig en del balancetræningen er. Der er rigtig mange steder på Kilimanjaro hvor balancen bliver sat på prøve. Jo nemmere du klarer det jo mindre anspændt bliver du i nakke skuldre og ryg.

Coretræning til at kunne bestige Kilimanjaro

Til at hjælpe med at bære dagturs-rygsækken skal vi gøre brug af Corestrænig hvor vi træner din kropsstamme til at kunne. Denne type træning er også noget af det du kan træne hjemme på stuegulvet. Men udfordringen er at få det gjort. Jeg giver dig forskellige variationer at træning der netop tilser at din kropsholdning forbedres der gør at rygsækken ikke føles som en klods om benet.

Kredsløbstræning til at kunne bestige Kilimanjaro

Mange behøver ikke træne specielt meget konditionstræning for at kunne bestige Kilimanjaro men mange mennesker vil have glæde af at gøre det alligevel. Der er længere passager på bjerget der ville kunne passeres lettere, hvis din kondition var forbedret.

Tilmelding

Hvis du gerne vil deltage i en ”Træningsdag” følg linket og find netop den dag du kan.

PRAKTISK

Trænngsdagen foregår i Hammer Bakker. I skoven nord for Aalborg

Mødested: Grindsted Hallen, Hammervej 90, 9310 Vodskov.

Mødetid kl. 0900

 

FAQ – spørgsmål og svar til TRÆNINGSDAGEN

Kræver det specielt udstyr at være med på Træningsdagen?

Nej – ikke speciel udstyr. Men derfor kan det være en rigtig god idé at have en dagtursrygsæk med. Skaljakke og bukser. Hvis der skulle komme regn. Flasker/Camelbak til vand, da vi helt sikkert bliver en lille smule tørstige undervejs på Træningsdagen. Derudover er det en god idé at medbringe madpakke da det bliver en lang dag i skoven.

Hvordan tilmelder jeg mig Træningsdagen?

Du tilmelder dig ved at følge linket. Ved tilmelding får du også det endelig mødested og tid.

Får jeg et træningsprogram med hjem?

JA – du får et 8 ugers træningsprogram med hjem som opsummerer de ting som jeg nævner undervejs på Træningsdagen.

 

Du booker din plads herunder

Bookings

En dag med træning til bestigningen af Kilimanjaro

kr400,00


Praktisk information

Dato
28. marts 2020

Tidspunkt
Fra: 09:00
Til : 16:00

Lokation:
Hammervej 90, Vodskov